Zespół Szkół Ekonomiczno - Administracyjnych
im. St. i Wł. Grabskich

Dziś odbyła się szkolna kampania ,,Zarabiaj na Słońcu" i prelekcje zorganizowane przez Państwową Wyższą Szkołę Zawodową z Konina

Drugi dzień ,,Tygodnia z Energią" rozpoczął się szkolną kampanią ,,Zarabiaj na Słońcu" przygotowaną przez grupę uczniów realizujących projekt naukowo-badawczy ,,Postaw na Słońce". Członkami grupy Fotonsquad są uczniowie klasy II TE: Katarzyna Laszczowska (lider zespołu), Paulina Andrzejewska, Igor Bachman, Natalia Bałdyga, Kinga Grabińska, Dariusz Kubiak, Aleksandra Kubicka, Dawid Mosielski, Izabella Okupska i Daria Zajączkowska. Zespół przebrany za system fotowoltaiczny ,,on - grid" zapoznał nas z poszczególnymi elementami systemu oraz przedstawił zalety wykorzystywania energii Słońca. Dowiedzieliśmy się między innymi, że dzięki korzystaniu z systemów fotowoltaicznych możemy znacznie zmniejszyć rachunek za prąd. Akcja promocyjna przygotowana przez grupę projektową była wzbogacona o plakaty, ulotki, a także informacje na temat fotowoltaiki w formie gazetki umieszczonej w gablocie szkolnej.
Z pewnością na długo zapamiętamy ten zabawny happening przygotowany przez nasze koleżanki i naszych kolegów.

Tego dnia odbyły się jeszcze dwa spotkania przeprowadzone przez dr inż. Bronisława Hillebranda z Wydziału Techniczneg

o Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie.
Na pierwszym, którego tematem była ,,Energetyka atomowa zamiast węglowej" mogliśmy posłuchać o potrzebach energetycznych człowieka w ujęciu historycznym. Poznaliśmy obecny stan energetyki w Polsce oraz jej perspektywy do 2030 roku. Nasz gość omówił problemy związane z rozwojem energetyki węglowej, podkreślił zwłaszcza jej negatywny wpływ na środowisko. Dzięki temu zrozumieliśmy, z jakich powodów dużo mówi się w naszym kraju o rozwoju energetyki jądrowej, jako alternatywy dla elektrowni węglowych.

Na następnym wykładzie na temat: ,, Biomasa - Energia z biomasy" dowiedzieliśmy się, co to jest biomasa, jakie są jej potencjalne zasoby oraz możliwości wykorzystania do celów energetycznych. Mieliśmy także możliwość porównać jej wartość kaloryczną w stosunku do wartości kopalnych nośników energii, a także dowiedzieć się, jakie substancje wydzielane są w wyniku jej spalania.

Podsumowując, był to naprawdę ciekawy i obfitujący w wiele informacji dzień.

Dominika Kowalewska

członek grupy uczniów ,,Energetycznie Nakręconych"

 

Przekierowanie na stronę TikTokPrzekierowanie na stronę TikTok