Zespół Szkół Ekonomiczno - Administracyjnych
im. St. i Wł. Grabskich

W sobotę 12 marca już o 7 rano wyruszyliśmy z hotelu na wycieczkę, której celem była Wenecja. Po śniadaniu udaliśmy się na dworzec kolejowy, gdzie rozpoczęliśmy pierwszą część podróży, czyli trasę z Parmy do Bolonii. Następnie przesiedliśmy się w pociąg jadący bezpośrednio do Wenecji. Na miejsce dotarliśmy chwilę po godzinie 11. Najpierw nasza mentorka z organizacji IFOM – Marta Sanchez, zabrała nas na obiad do restauracji “Planet”. Tętniąca życiem i pełna turystów z całego świata Wenecja przywitała nas piękną, słoneczną pogodą. Podążaliśmy trasą La Strada Nuova, czyli główną ulicą, dzięki czemu mogliśmy poczuć zgiełk i gwar tego wyjątkowego miejsca. Po posiłku udaliśmy się na Plac Św. Marka, gdzie mieliśmy chwilę czasu na zrobienie zdjęć czy zakup pamiątek. 10 osób, łącznie z opiekunem, udało się na przejażdżkę gondolą, co było niezapomnianym doświadczeniem i świetną przygodą.
O 14 dołączyła do nas nasza przewodniczka Chiara Maren, czyli Włoszka mówiąca biegle po polaku, która zabrała nas na spacer po zakątkach tego urokliwego miejsca. Dzięki niej mogliśmy zobaczyć, jak naprawdę wygląda życie w Wenecji. Poza głównymi punktami jak: Bazylika Św. Marka, Pałac Dożów czy most Rialto, zawitaliśmy także do nieco mniej uczęszczanych, acz niemniej pięknych zakątków. Było to okazją do zaobserwowania, jak żyją zwykli ludzie. Po 2-godzinnym spacerze Chiara ponownie zaprowadziła nas w okolice dworca kolejowego. Dziękujemy jej za ciekawe historie i wspólnie spędzony czas. Przed drogą powrotną mieliśmy jeszcze chwilkę dla siebie.
Zostawiamy to wspaniałe miasto licząc, że jeszcze tam wrócimy.
Anna Malicka

Zapraszamy na przejazd gondolą.