Program realizowany jest we współpracy z Fundacją Evens przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i trwa od października 2014 roku do 30 czerwca 2015 roku.
Uczniowie biorący udział w projekcie: Barbara Łazarczyk, Marta Wiśniewska, Karolina Trafna, Aleksandra Morawska z klasy 2 LO, Julia Łucka, Nikola Kaźmierczak, Marta Kamyszek z klasy 1TOT, Liza Pietrzak, Natalia Ossowska, Klaudia Próchnicka z klasy 1LOA.
Utrwaleniem naszych działań zajmą się Natalia Olczak i Aleksandra Wojciechowska z klasy 1TOT.
W tej edycji w ramach zajęć z edukacji medialnej, uczniowie pod opieką Moniki Dudek przygotują kampanię społeczną. Młodzież wspólnie wybierze temat kampanii, a także opracuje strategie działań.
Uczniowie ZSEA w ramach projektu będą uczestniczyć w cyklu zajęć o mediach z wykorzystaniem materiałów dostępnych na stronie Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Lekcje poświęcone będą także bezpieczeństwu i ochronie prywatności w sieci, cyberprzemocy, aktach nienawiści w internecie oraz manipulacji w reklamie i przekazach medialnych.
Młodzież nauczy się wykorzystania środków używanych przy produkcji reklam do celów społecznych, a poprzez planowanie działań i przyjęcie odpowiedzialności za swoje zadania i korzystanie z narzędzi TIK, będą potrafili sprawniej zarządzać swoim czasem.
Przygotowanie kampanii społecznej to zaproszenie młodych ludzi do zaangażowania w działania społeczne. Praca nad kampanią poszerza kompetencje medialne, informacyjne, informatyczne oraz interpersonalne uczniów. Młodzież uczy się, jak pracować z informacją, kreatywnie korzystać z mediów, nawiązywać dobre relacje z innymi organizacjami czy lokalnymi mediami oraz angażuje się w działania społeczne.
Szkolny koordynator projektu: Monika Dudek