Zespół Szkół Ekonomiczno - Administracyjnych
im. St. i Wł. Grabskich

W piątek 19 marca 2010 roku w Naszej Szkole odbyły się obchody Dnia Matematyki. Impreza utrzymana w wiosennym klimacie miała na celu pokazanie, że matematyka to nie tylko trudne zadania, suche liczby i abstrakcyjne figury, ale również znakomita zabawa i pasjonująca przygoda.

Ponadto uczniowie mogli zobaczyć, że przedmiot, który wielu osobom spędza sen z powiek, nie musi być nudny i trudny, i że warto się go uczyć bowiem jak pokazała przedstawiona podczas apelu scenka matematyka jest wszędzie i wiedza jaką posiądzie się z tego przedmiotu w przyszłości procentuje w podejmowanie dobrych, mądrych życiowych decyzji. Obchody Naszego Święta rozpoczęliśmy porannym konkursem matematycznym a zakończyliśmy uroczystą częścią artystyczną, która miała na celu ukazanie młodzieży, że z matematyką można się bawić, żartować i ją z pewnością polubić.

Inspiracją pomysłu Szkolnego Dnia Matematyki jest między innymi Międzynarodowy Dzień Liczby obchodzony 14 marca. Chcemy, aby także dla uczniów Naszej Szkoły matematyka stała się przedmiotem przyjemnym dla każdego, mającym swoje zastosowanie przede wszystkim w życiu codziennym.

Za główne cele obraliśmy sobie : popularyzowanie matematyki, uświadamianie uczniom faktu, że matematyka może być barwna i wesoła, ukazanie zastosowania matematyki w innych dziedzinach nauki, ale także pobudzanie uczniów do aktywności twórczej, wyzwalanie i wzmacnianie motywacji do nauki oraz „ożywienie” życia szkolnego. Nie mniej ważne było także uświadomienie uczniom, że lepiej funkcjonuje się w życiu codziennym, jeśli zna się podstawy matematyki. Przyczynia się to do zminimalizowania bądź usunięcia poczucia strachu przed tym przedmiotem. Uczniowie mogli się także przekonać, że matematyka nie jest nauką abstrakcyjną, ma swoje źródła w sytuacjach rzeczywistych, służy do badana i opisywania rzeczywistości a także, że matematyka potrafi być ciekawa.

Wnioskiem wypływającym bezpośrednio jest fakt, iż matematyki warto się uczyć ze względu na szereg powodów, najważniejszym jest jednak fakt, że gdy posiądzie się tę podstawową wiedzę będzie można podejmować wiele życiowych decyzji w sposób sprawny oraz korzystny, unikając przy tym strat pieniężnych oraz przy dużej oszczędności czasu, którego będziemy mieli więcej na życie, bo przecież życie to nie tylko matematyka.

W obchodach Szkolnego Dnia Matematyki uczestniczyli: 

1. Uczniowie Zespołu Szkół Ekonomiczno – Administracyjnych w Kole

2. Nauczyciele

3. Dyrekcja

Scenariusz Obchodów Szkolnego Dnia Matematyki 2010:

Szkolny Konkurs Matematyczny.

Apel

„Co jest najmądrzejsze?- Liczba

 

Co jest najcenniejsze? – harmonia

 

Czym jest cały Świat? – liczbą i harmonią”

 

Tą słynną sentencją wypowiedzianą przez Pitagorasa rozpoczęliśmy apel czyli drugą część obchodów Dnia Matematyki. Podczas uroczystego apelu zostały ogłoszone wyniki konkursu przeprowadzonego tego samego dnia rano. W konkursie wzięli udział przedstawiciele każdej klasy. Pracując w dwuosobowych zespołach rozwiązywali krzyżówkę matematyczną. Zwycięzcy otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz gratulacje. Wyróżniono także uczniów biorących udział w innych konkursach matematycznych przeprowadzanych w ciągu bieżącego roku szkolnego.

Kolejnym punktem uroczystości było przedstawienie podczas którego uczniowie zaprezentowali scenkę matematyczną z Wiosną w tle. Apel zakończyliśmy piosenkami wiosennymi i we wspaniałych wiosennych nastrojach zechcieliśmy policzyć: Jakie jest prawdopodobieństwo, że Pani Wiosna wreszcie do Nas przyjdzie?

Poszliśmy więc szukać jej znaków?…

Organizatorzy:

Nauczyciele matematyki:
Ewa Dolaczyńska,
Lidia Tomczyk,
Magdalena Romanowska.

Po co nam liczby

Przekierowanie na stronę TikTokPrzekierowanie na stronę TikTok